Het Kröller-Müller Museum over de partnerschap
Met Mastercard als partner verbindt het Kröller-Müller Museum zich aan een wereldspeler. Samen wordt er gewerkt aan de missie van het museum: zoveel mogelijk mensen binnen en buiten de eigen muren, in Nederland en ver daarbuiten, in aanraking brengen met de rijke collectie en met de verhalen over het museum en de collectie. Het museum ziet er naar uit om de komende drie jaar samen met Mastercard en de andere drie musea te werken aan mooie, onvergetelijke nieuwe ervaringen voor een breed publiek. ‘Wij vinden elkaar in de gezamenlijke missie om nationaal betrokkenheid te bevorderen en mensen wereldwijd te inspireren en te laten genieten van kunst en cultuur.’
Priceless Experiences
Mastercard wil mensen op unieke wijze verbinden met kunst en de vier musea steunen met het creëren van ‘onbetaalbare’ ervaringen. Zoals een exclusief, eenmalig ontbijt in Rembrandts keuken in Museum Het Rembrandthuis, een serie Meet the Masters als onderdeel van de vrijdagavondprogrammering in het Stedelijk Museum en een kijkje in het restauratieatelier bij bijvoorbeeld de restauratie van het Zelfportret van Vincent van Gogh in het Kröller-Müller Museum.
Naast de organisatie van lokale activiteiten stimuleert Mastercard middels deze samenwerkingen de kunst- en cultuursector om meer digitaal aanbod te ontwikkelen. Een eerste project wordt de productie “Art Masters”, een serie videoreportages waarin museumexperts over topstukken vertellen.
Digitale content
Het Kröller-Müller Museum zal de sponsorbijdrage onder andere gebruiken om digitale content te ontwikkelen zodat mensen in binnen- en buitenland ook vanuit huis van de rijke collectie kunnen genieten.