Zijn er routes voor de beeldentuin beschikbaar?
Ja, er is een route door de beeldentuin. Er is ook een geocaching route.
Zijn er audiotours in het museum beschikbaar?
Het museum heeft een audiotour beschikbaar met achtergrondinformatie bij de vaste collectie. De audiotour is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Japans en Chinees en is voor €2,50 verkrijgbaar bij de ontvangstbalie.
Waarom zitten sommige schilderijen achter glas?
Glas is vaak noodzakelijk om kostbare en kwetsbare werken te beschermen tegen aanraking en de schadelijke invloed van UV.
Waarom is het in sommige zalen zo donker?
Voor veel kunstwerken geldt dat ze maar aan een beperkte hoeveelheid licht blootgesteld mogen worden. Bovendien is er in veel museumzalen daglicht. Dit maakt dat het op sombere dagen in die zalen soms wat donker is.
Mag je de kunstwerken in de beeldentuin aanraken?
De meeste kunstwerken in de beeldentuin of het museum mag je niet aanraken, tenzij anders staat aangegeven.
Ik ben een eigendom verloren in het museum, wat moet ik doen?
Neem contact met ons op via info@krollermuller.nl of bel 0318591241 en geef ons zo specifiek mogelijk de omschrijving je van verloren eigendom door.
Mijn jas/tas ligt nog in de garderobe, wat moet ik doen?
Neem contact met ons op via info@krollermuller.nl of bel 0318591241 zodat we jouw eigendommen voor je kunnen bewaren.
Mag ik foto's of video's maken in het museum?
Je mag foto's maken in het museum zonder flits en zonder het gebruik van een statief of selfiestick.
Mag ik mijn tas meenemen in het museum?
Grote tassen en eigendommen kun je afgeven bij de garderobe of gebruik maken van een kluisje. Rugtassen kun je afgeven of mag je op je buik dragen.
Ik wil graag weten hoeveel een kunstwerk in mijn bezit waard is. Kan iemand van het museum me dat vertellen?
Het is niet mogelijk om je kunstwerken door iemand van het museum te laten taxeren. Dit kan wel bij een veilinghuis of een beëdigde taxateur.
Waar vind ik informatie over beleid, missie en ambitie van de organisatie?
Deze informatie vind je in het Activiteitenplan Culturele Basisinfrastructuur 2021-2024. Klik hier voor een pdf
Waar vind ik informatie over jullie privacy- en cookiebeleid?
Deze informatie vind je overzichtelijk bij elkaar op deze pagina.
Hoe dien ik een bruikleenaanvraag in?
Informatie over de bruikleenprocedure van het museum vind je hier.
Is er meer bekend over de uitbreidingsplannen van het museum?
Informatie over de uitbreiding vind je op deze pagina.
Hoort het Jachthuis Sint Hubertus bij het museum?
Nee. Het Jachthuis Sint Hubertus is onderdeel van Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Informatie vind je op www.hogeveluwe.nl.
Wat is de toegangsprijs van het museum?
Bekijk hier alle prijzen en geaccepteerde kortingskaarten.
Kan ik met een groep het museum bezoeken?
Ja, groepen zijn welkom in het museum met een maximum tot 15 personen. Grotere groepen moeten worden opgesplitst.
Waarom moet ik apart betalen voor Het Nationale Park De Hoge Veluwe?
Het Nationale Park De Hoge Veluwe en het Kröller-Müller Museum beheren beide de erfenis van het echtpaar Kröller-Müller, maar het zijn twee onafhankelijke stichtingen, verantwoordelijk voor de eigen exploitatie en inkomstenwerving. Om bij het museum te komen maak je gebruik van de infrastructuur (wegen,fietspaden en witte fietsen) van het park. Daarom betaal je als museumbezoeker ook entree voor het park. Dat geldt ook voor Museumkaarthouders.
Kun je met je kaartje voor Het Nationale Park De Hoge Veluwe ook de beeldentuin bezoeken?
De beeldentuin is onderdeel van het museum. Wil je de beeldentuin bezoeken, dan heb je ook een kaartje voor het museum nodig.
Is de beeldentuin in de winter open?
De beeldentuin is het hele jaar open. Enkele beelden worden tussen november en april afgedekt om ze te beschermen tegen weersinvloeden.
Is er een gelegenheid om te eten en drinken in het museum?
In het museum zijn twee restaurants gevestigd. Het binnenrestaurant is het gehele jaar open, het buitenrestaurant in de periode van april tot en met september.
Mag ik zelf meegebracht eten of drinken nuttigen?
Zelf meegebrachte etenswaren mogen worden genuttigd in de ruimte van de garderobe of de beeldentuin.
Is er een ruimte waar ik mijn baby kan voeden/verschonen?
Ja, er is een ruimte bij de toiletten ingericht om baby's te verschonen. Wil je een baby voeden in een rustige ruimte? Meld dit bij een medewerker zodat je gebruik kunt maken van een aparte ruimte.
Is het museum toegankelijk voor mindervaliden?
Jazeker. De beeldentuin is grotendeels toegankelijk met een rolstoel of scootmobiel. Er zijn ook onverharde paden, die niet geschikt zijn voor rolstoel- of scootmobielgebruikers. Op de plattegrond van de beeldentuin vind je alle informatie hierover. Naar de plattegronden
Mag ik mijn (hulp)hond meebrengen naar het museum?
Hulphonden zijn toegestaan in het museum. Overige huisdieren zijn niet welkom.
Is het museum rolstoelvriendelijk?
Ja, het museum is goed rolstoelvriendelijk. De beeldentuin is grotendeels toegankelijk met een rolstoel of scootmobiel. Er zijn ook onverharde paden, die niet geschikt zijn voor rolstoel- of scootmobielgebruikers. Op de plattegrond van de beeldentuin vind je alle informatie hierover. Naar de plattegronden
Kan ik mijn (rolstoel-)begeleider meebrengen naar het museum?
Ja, als je in het bezit bent van een kaart waaruit blijkt dat je hulpbehoevend bent kun je gratis een begeleider meebrengen. We vragen je wel een (gratis) ticket met tijdslot te reserveren.
Is er een invalidetoilet aanwezig?
Er is een invalidetoilet aanwezig in het museum (klik hier voor de plattegrond).
Kan ik een rolstoel, rollator, krukje of kinderbuggy lenen?
In het museum zijn rolstoelen, rollators, krukjes en kinderbuggy’s te leen bij de garderobe. Deze zijn gratis, maar niet te reserveren.
Kan ik mijn E-ticket omruilen voor een andere dag?
Wil je tickets omruilen voor een andere dag? Neem contact met ons op via +31(0)31 842 9003, support@krollermuller.nl of stuur een WhatsAppbericht naar 020 244 2877. Dat geldt ook voor tickets gekocht met een Museumkaart of een andere kortingskaart. Voor vragen of tickets kan je contact opnemen met de supportafdeling.