Vernieuwende promotiefilms voor de internationale markt
Het Kröller-Müller Museum ontwikkelde samen met multimediabedrijf Lukkien uit Ede vernieuwende promotiefilms voor de internationale markt. Jaarlijks ontvangt het museum ruim 360.000 bezoekers, waarvan zo’n 50% buitenlandse kunst- en cultuurliefhebbers. Deels uit landen dichtbij Nederland (Duitsland, België, Frankrijk, Italië en Spanje) maar vooral ook uit andere werelddelen (USA, Japan, China, Brazilië en de omringende landen).
Inspireren en informeren
Het museum wilde een nieuwe promotiefilm, maar anders dan gebruikelijk in de museumwereld. De bedoeling was om het museum op een aantrekkelijke en verrassende manier te introduceren bij een breed internationaal publiek. Jos Leene, creative supervisor bij Lukkien zegt: "We zijn trots dat het Kröller-Müller Museum mee ging in onze overkoepelende strategie, vanuit de insteek: iedereen mag een mening hebben over kunst, maar daarvoor moet je kunst wel eerst ervaren. Dat het museum daarnaast uit de verschillende concepten koos voor ‘First Time Vloggers’ was een prachtige en uitdagende bevestiging. Lukkien is blij met dit partnerschap dat het Kröller-Müller Museum in staat stelt hun doelgroep om een bijzondere manier te inspireren en informeren.”
Authentiek en universeel
Samen met Lukkien selecteerde het museum drie internationale vloggers en met door KLM gesponsorde tickets reisden zij naar Nederland om te vloggen over hun allereerste kennismaking met het Kröller-Müller. Gareth Leonard (USA), Rachel & Jun Yoshizuki (Japan) en Lucrezia Oddone (Italië) zijn door Lukkien zelf ook gefilmd tijdens dit bezoek.
Lies Boelrijk, marketing & business development van het Kröller-Müller Museum: We kregen zo een uniek inkijkje in de gedachten en emoties van ‘first time vistors’. Wat opvalt is de verbazing; over de Van Goghcollectie (de tweede grootste ter wereld) en de iconen uit de beeldentuin. Maar ook het enthousiasme waarmee het fietsen door de natuur van
De Hoge Veluwe wordt ervaren. Het is authentiek en universeel, dat maakt het tot overtuigende promotiefilms.”
Over Lukkien
Lukkien is gevestigd in Ede en Amsterdam. Er werken circa 225 gedreven professionals aan zeer uiteenlopende marketingcommunicatie producties. Met de afdelingen Digital, Photography & Graphic Design, Audiovisual en CGI heeft Lukkien alle knowhow in huis om de gehele communicatie journey vorm te geven. Een voorloper in het combineren van strategie, creatie en technologie. Lukkien verbindt mensen en merken. Dit doen zij onder andere voor klanten als Nutricia, Reggefiber, Philips, TomTom en Mitsubishi.
Over het Kröller-Müller Museum
In het Kröller-Müller Museum vind je de op één na grootste Van Goghverzameling ter wereld: bijna negentig schilderijen en ruim honderdtachtig tekeningen. In de Van Gogh Galerij zijn in wisselende opstelling circa veertig werken van Vincent van Gogh te zien. Daarnaast zie je er topstukken van moderne meesters als Claude Monet, Georges Seurat, Pablo Picasso en Piet Mondriaan.
In een van de grootste beeldentuinen van Europa staan ruim 160 sculpturen van beeldbepalende kunstenaars, van Aristide Maillol tot Jean Dubuffet, van Marta Pan tot Pierre Huyghe.
Meer informatie over Lukkien.
Meer informatie over KLM.