VAN GOGH EUROPE

Het Kröller-Müller Museum is samen met het Van Gogh Museum Amsterdam en Van Gogh Brabant founding partner van Van Gogh Europe, opgericht in 2012. Doel van de stichting is om Van Goghs erfgoed in Europa zo breed mogelijk toegankelijk te maken. Na de startfase is in 2018 een begin gemaakt met een heroriëntatie op doelstellingen en strategie, zodat een nieuw meerjarenactiviteitenplan kan worden opgesteld. Twee nieuwe partners traden toe: het Drents Museum en het huis in London (Hackford Road), waar Vincent van Gogh heeft gewoond.
Meer informatie

DE TOOROP ROUTE

Gesteund door EuroArt en het MTVP Museum Domburg NL, is het ICEAC de Ambassadeur van het netwerk van Toorop locaties in het project Impressionisms Routes. Een basis-Route is tot stand gebracht en wordt verder ontwikkeld door heel Europa heen, met als startpunt musea en organisaties in Nederland (Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, Laren NH, Utrecht, Rotterdam, Katwijk, Dordrecht, Leiden, Den Haag, Domburg, Middelburg, Otterlo, Nijmegen, Arnhem, Oosterbeek, Zwolle, Assen), België (Brussel), Frankrijk (Paris), Engeland (Londen), Duitsland (Neuss, Mainz, Karlsruhe, Munich, Stuttgart, Berlin, Schwaan, Alkersum auf Föhr), Zwitserland (Zürich) en Oostenrijk (Wenen).
Het ICEAC (iceac.eu) bezit – tot nu toe – een bibliotheek van meer dan 5.000 boeken toegespitst op kunstenaarskolonies in Europa.
Download de pdf met meer informatie

MONDRIAAN & DE STIJL

Het Kröller-Müller Museum maakt als ‘schatkamer van De Stijl’ in 2018 onderdeel uit van de storyline Mondriaan & De Stijl, via regiomarketingpartner Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. De goede resultaten van het themajaar in 2017 en het enthousiasme onder de bezoekers en partners leid tot het besluit om Mondriaan to Dutch Design voort te zetten als verhaallijn Mondriaan & De Stijl. Het is een tweejarig programma waar zeven locaties aan meedoen, te weten Drachten, Winterswijk, Ede/Otterlo, Amersfoort, Utrecht, Leiden en Den Haag. De communicatie richt zich op awareness, conversie en cross-selling tussen de partners.
Meer informatie

 

logo Daily ArtDailyart

Het Kröller-Müller Museum werkt sinds 2015 samen met DailyArt. DailyArt is een gratis mobiele app (iOS/Android) waarin elke dag een kunstwerk met een kort achtergrondverhaal gepubliceerd wordt. De app bereikt maandelijks een publiek van 1 miljoen kunstliefhebbers, in 16 talen.

In de app en in het online DailyArt Magazine zijn meedere keren verhalen over de collectie en tijdelijke tentoonstellingen gepubliceerd.

 

VisitVeluwe

Het Kröller-Müller Museum is als ‘reason to travel’ een strategische partner van VisitVeluwe. Samen met alle Veluwse gemeenten en het toeristisch bedrijfsleven, zet VisitVeluwe de regio op de kaart als aantrekkelijke toeristische bestemming. Er wordt intensief gewerkt aan het inspireren en informeren van bezoekers uit Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk om in hun vrije tijd voor de bestemming Veluwe te kiezen. Daarbij ligt de uitdaging de komende jaren op het spreiden van bezoek in de seizoenen om de lusten en lasten van toerisme voor ondernemers en de prachtige maar kwetsbare Veluwse natuur in balans te houden.
Meer informatie

 

NEXTPORTCHINA

Het Kröller-Müller Museum werkt sinds 2017 samen met digitaal bureau NextportChina. Het doel van deze samenwerking is er op gericht om het museum en haar collectie onder de aandacht te brengen bij de groeiende groep Chinese reizigers en kunstliefhebbers in China. Deze Chinese doelgroepen worden bereikt door verschillende creatieve campagnes op bekende Chinese social media platforms.

Zo wordt het Kröller-Müller Museum actief gepromoot op populaire WeChat Official Accounts en heeft het een eigen profiel in een bekend WeChat travel Mini Program. Daarnaast organiseren het museum en NextportChina elk jaar in september het ‘New Student Welcome Event’. Tijdens dit event krijgen 150 jonge Chinese studenten die tijdelijk in Nederland  studeren de kans om de kunstcollectie en het park (De Hoge Veluwe) met elkaar te ontdekken.

In het najaar van 2020 lanceerde het Kröller-Müller Museum een online spel in WeChat. In dit educatieve spel kunnen Chinese spelers aan de hand van vragen meer te weten komen over een selectie van topstukken uit het museum. Het doel van de game was om zichtbaar te blijven en aansluiting te vinden met de Chinese doelgroep in Nederland en daarbuiten. Op basis van de gegeven antwoorden in de game, waarbij spelers meer te weten zijn gekomen over de topstukken van het museum, ontstond er een travel-persona voor iedere speler.

Lees hier meer over het jaarlijkse 'New Student Welcome Event'